Etichete

, , , ,


Este o noua incercare de jurnal online, intr-un moment in care pare a fi singurul lucru care mai ajuta. Sunt momente in viata in care exista multa teama. De curand am aflat, desi ar fi trebuit sa stiu cu mult timp in urma, ca aceasta teama poarta un nume. In cazul meu se numeste anxietate sociala.

M-a surprins foarte tare sa aflu ca afecteaza multe persoane, in site-urile care trateaza acest subiect la un nivel ceva mai stintific apare ca aproximativ 12-13% din populatie, la un moment dat, pe parcursul vietii dezvolta acest tip de fobie. Iar eu, din lumea mea mica si intunecata ma vedeam a fi singura, in jurul meu toti fiind relaxati si facand lucrurile cu o lejeritate uimitoare.

Ce mi se pare uimitor? Gesturi si lucruri simple, de la a da sau a raspunde la un telefon, a merge la un interviu sau a sta de vorba cu o persoana pe care o consider a-mi fi superioara. Pentru mine este o alta realitate, alta lume sa poti face toate aceste lucruri pur si simplu, fara a fi nevoie sa te pregatesti zile sau saptamani pentru ele, fara a le amana la nesfarsit.
Pare ca ma inscriu foarte bine in definitia anxietatii sociale care presupune o teama irationala fata de diverse situatii si activitati, mai ales cele in care ai impresia ca esti observat sau evaluat de catre alte persoane.
Si ca sa concluzionez ca o problema neconstientizata, neglijata sau amanata nu trece de la sine ci se agraveaza ,exemplul ar fi ca istoria mea in ale fricii si evitarii merge mult in trecut, la nivel de clase primare cand uram sa stau in banca de la margine pentru ca doamna invatatoare sa nu vada ce scriu, desi de cele mai multe ori scriam bine.Asa cum aminte imi aduc si de cuvantul „penar” scris de aceeasi doamna in prima zi de scoala in incercarea de a verifica daca vreunul dintre noi stia sa citeasca. Stiam, dar mi-a fost teama, teama de a fi diferita fata de toti ceilalti care surprinzator nu stiau, teama de necunoscut, de mediul care mi se parea nou desi imi cunosteam deja colegii.
Frica de a fi diferita, de a sti mai mult sau mai putin decat altii nu a disparut nici acum.

