Etichete

, , , ,


Emotions_by_StudioFeng
Cum masori o emotie? Stie cineva cate grame are sau pe ce distanta in timp se intinde? Si ce sa faci cu ea? o exprimi, o controlezi, o inlaturi definitiv, o deghizezi? Cand se atinge limita la care a colorat suficient de mult viata si orice nuanta in plus creaza o rana si o adanceste?
Si cum e cu emotiile constructive? Eu si ele nu prea ne-am intalnit.
Dupa ce mult timp au iesit la numar 6, rescrierea cartilor de psihologie le reduce la 4: fericire, tristete, frica/surprindere, furie/dezgust.

Emotii pozitive, negative, placute, neplacute..devin un simt in plus, ne invata ceva despre noi si daca suntem suficient de atenti si de empatici si despre ceilalti. Despre ceilalti..atat timp cat nu le invalidam constant si nu le spunem atat de folosita replica de incurajare ” Nu te mai gandi, nu mai pune totul la suflet” care nu face decat sa le sporeasca ideea ca nu sunt „intelesi”.

Fericirea…momente in timp…o dupa amiaza de luni pe un drum plin de noroi spre casa, lumina de primavara din gradina mea, alergarea din seara in care imi venea sa sar in sus si mi se parea ca toata lumea e a mea, o inghetata mancata in familie dupa un examen important, o plaja inundata de ceata la ora 7 dimineata, o imbratisare atunci cand ajung acasa… Si nu, nu sunt locuri sau fapte, sunt stari si simtiri pe care nu le pot explica prin alte cuvinte.
Tristete…noaptea in care am dormit jos, veri prea singura pe care am preferat sa le arunc intr-un colt in uitare, frica in fiecare zi si furie… rar.

De unde vin toate? Cred ca vin din mine si raman in mine chiar daca peste ele se asaza straturi de alte emotii de sub care e greu sa le scot si se le privesc. Uff…si pare ca mai vin din creier, din cortexul prefrontal fericirea si placerea iar tristetea, frica, furia sunt legate de amygdala. Vin din creier si le simtim in zeci de feluri prin tremuraturi, batai puternice ale inimii, respiratie rapida sau le descarcam prin plans, creand astfel sentimente.

Pentru ca vorbele sunt „o corabie prea mica pentru a contine toate aceste emotii ale mintii si sufletului”, cred ca e mai bine sa ma opresc aici. Pana cand iarasi nu vor mai avea loc in mine.

Imagine deviantart<

