Etichete

,


What-is-CBT_small_white
Vorbeam intr-una din scrierile de inceput despre terapia cognitiv-comportamentala, despre ce este, in ce situatii se aplica si la final ma gandeam ca mi se potriveste intr-o oarecare masura si ca as vrea sa incerc. Iata ca acest lucru se intampla mai devreme decat ma asteptam si de cateva zile am intrat intr-un astfel de program. Cu ceva „emotii” legate de indeplinirea criteriilor, pare ca am „reusit” sa depasesc limita impusa si ma calific, cu o depresie moderata care tinde sa se acutizeze si sa se rasfranga major asupra vietii de zi cu zi.

Initial nu am stiut daca sa ma bucur si s-o privesc ca pe o sansa de a depasi problema sau sa ma intristez ca am ajuns asa de jos. M-am hotarat ca prima varainta este cea normala si vreau sa ma implic cu toata forta de care dispun acum si sa incerc ca aceste 9 saptamani sa reprezinte inceputul unei schimbari.
In ceea ce priveste desfasurarea din prima saptamana nu pot spune ca-mi face placere. Presupune consemnarea intr-un jurnal a activitatilor din fiecare zi, fara a omite gesturi si lucruri care par nesemnificative, cum ar fi dusul de dimineata sau cititul unei reviste. Nu mi-a placut niciodata sa vorbesc depre astfel de lucruri, ce, cum sau cand fac, deci in acest moment pentru mine reprezinta un efort. Iar pe langa consemnarea propriu zisa a evenimentelor trebuie adaugata si starea care insoteste fiecare activitate.

Acest exercitiu de constientizare are ca scop identificarea comportamentelor, care pot fi automate sau nu, si determinarea aceluia sau acelora care se insotesc de emotii pozitive sau negative. Doar facand conexiunea intre cele 2, comportament si emotie, se poate sti ce comportament trebuie eliminat sau inlocuit si care trebuie pastrat. Pe parcurs ar trebui sa devin tot mai constienta de modul in care pot controla sau schimba comportamentul si mai ales cum sa cresc probabilitatea efectuarii unui astfel de comportament in asa fel incat sa imi imbunatatesc starea.
Ma scoate serios din zona de confort atat de blamata de catre cei care promoveaza dezvoltarea personala si care considera aceasta zona o piedica principala in calea reusitei.

Faptul ca toate aceste lucruri par logice, ca schimbarea unei variabile cu alta ar duce la un alt rezultat m-au indemnat sa consider ca terapia ar avea sanse de succes. Si totusi, starea mea este una resemnata si lipsita de incredere, cred ca deja ma gandesc ca este o alta incercare ratata.
Si iar trag concluzii pripite..si nu-i bine…deloc.

Sursa imaginii: what is cognitive behavioural therapy

