Etichete

, ,


question-mark-96288_640
Si la ce folosesc? Tremorul, obrajii rosii, lipsa cuvintelor, ezitarile , evitarile si nesiguranta se observa si fara a fi testate. Astea se vad..altele se simt.
Vreau sa stiu cat de rau e..sau daca ceva s-a imbunatatit? Uneori da, alteori nu. De cele mai multe ori nu, pentru ca si de adevar mi-e teama. Nu stiu ce sa fac cu el, il tin in palma, il privesc pe toate fetele si il arunc intr-un colt de parca ar fi un obiect extraterestru pe care nu-l pot descifra. Ii inteleg fiecare particica dar nu stiu ce sa fac cu ansamblul. Nu mai stiu sa ma reconstruiesc din bucati, sa-mi adun farama cu farama adevar si trecut, spaime si dorinte si sa incep sa ma ridic.
Acum 3 luni cand am asezat primele cuvinte aici testele spuneau anxietate ridicata, acum aceleasi teste au coborat-o la moderata, in schimb mie imi este mai rau. Pentru ca nu pot masura in acelasi timp si vinovatia mea, toate testele astea dau gres.
Si deci care sunt ele? Primul, Scara de anxietate sociala Liebowitz l-am efectuat aici :socialanxietysupport. De fapt am descoperit mai intai forumul, unde am si scris in cateva randuri, am primit si am dat raspunsuri dar nu am ramas. Ma regaseam in ceea ce citeam si in povestile celor de acolo, dar parca nu era ce aveam nevoie si am trecut la alt pas, adica acest blog.
Un alt test, destul de complet si alcatuit pe baza standardelor actuale de diagnostic l-am gasit aici: paxonline. Este format din doua chestionare, primul indica posibilitatea de a avea sau nu o tulburare de tip anxios iar cel de-al doilea incearca sa identifice tipul respectiv de tulburare.
Scala de anxietate Hamilton evalueaza global anxietatea si identifica atat simptomele psihice cat si somatice. Cuprinde 14 intrebari si recomandat este sa fie aplicata de catre un psiholog/psihiatru, pentru ca autoevaluarea este foarte subiectiva si testul este alcatuit din perspectiva celui care intervieveaza, dar totusi mi-am aruncat si eu ochii asupra ei aici: scritub.com.
Cea care permite totusi autoevaluarea este Scala de anxietate Zung, cu 20 de intrebari si „citeste” mai bine in special simptomele somatice(cefalee, tahicardie, tremor). Un scor de peste 50 indica prezenta anxietatii. Sunt inca in grafic:) .
Un tip de anxietate cu care m-am intalnit frecvent si care poate fi incadrat oarecum in spectrul anxietatii sociale il reprezinta anxietatea de performanta...de evaluare, de testare.
Cu ea a inceput la mine, acum ceva mai mult de un, an aceasta panta atat de descendenta si abrupta. Cu dureri de cap, tahicardie(dar si senzatia ca se opresc bataile inimii), dificultati de concentrare, agitatie, comportament de evitare. 0 sa revin la ea…
Sunt doar cateva exemple, exista o multitudine de unelte de autotestare. Acest text nu este totusi o invitatie la autodiagnostic ci la constientizare. Poate ca stim mai bine decat oricine altcineva cum ne simtim dar nu stim si nu avem unelte pentru a depasi singuri, altfel am citi cu totul alte lucruri, poate mai vesele, poate mai folositoare…dar in nici un caz cat de anxiosi suntem.

