Etichete

, ,


tumblr_mc4ihcsAsW1qmf9h4o1_500
„Nopti dinaintea marilor plecari”….este expresia ce mi-a ramas in minte din cartea copilariei si care cuprinde cel mai bine ce simt in fiecare noapte de nesomn. Doar ca la emotia si teama si nerabdarea cu care astepti necunoscutul se adauga oboseala, durerea din piept si pendulatul dintr-o camera in alta.

Au fost nenumarate astfel de nopti. Cele mai recente cauzate chiar de un tratament care ar fi trebuit sa ma scoata din starea de amorteala si anxietate. Nopti in care am privit rasaritul si am ascultat linistea orasului dar in care fiecare zgomot era un pumnal si fiecare muschi al corpului mi se zbatea independent. De atunci lucrurile s-au calmat si am parte de niste nopti lungi de somn din care uneori ma trezesc foarte obosita dar alteori chiar am chef de viata.

Insomnia si cosmarurile nu m-au bantuit dintotdeauna. Eu si ele ne-am intalnit mai des in ultimii 2 ani. Au reprezentat (si probabil inca mai reprezinta, fiind blocate acum prin tratament) esecul in comunicarea cu mine si cu ceilalti. Cele mai mari temeri si cele mai sumbre idei, imagini din filme de groaza la care nu m-am uitat niciodata prindeau viata noaptea.  Cumva, fara explicatie, asa cum au si inceput, cosmarurile au incetat si a ramas doar lupta cu insomnia.Este greu sa adormi atunci cand corpul si mintea sunt permanent in tensiune si stau pregatite ca in fiecare moment sa fuga, sa evite sau sa tresara. Si incepi sa verifici ceasul, poate-poate a mai trecut o ora si nu ti-ai dat seama. Iar a doua zi incerci sa schimbi ceva si aplici toate tehnicile 7 pe care le-ai invatat:

  • sa nu raman in pat daca nu pot dormi,
  • trezitul in fiecare zi la aceeasi ora, fie weekend sau zi obisnuita din saptama
  • sa nu dorm in timpul zilei oricat de epuizant ar fi
  • folositul patuuil doar pentru somn, nu si pentru uitat la TV sau lucrat  la calculator
  • stat in pat doar cand dorm nu si cand ma chinui sa adorm
  • mers la culcare doar cand mi-e somn nu cand cred ca e ora potrivita
  • relaxat cu 1h inainte, prin muzica sau orice altceva imi face placere

La ele mai adaug tot felul de ceaiuri si remedii mai mult sau mai putin naturale..toate fara rost insa.
Acum pare ca am descoperit pastilele  minune care invaluie toata noaptea intr-o ceata. Adorm relativ rapid si nu-mi amintesc ce am visat sau de treziri fara numar cu pus mana pe ceas. Diminetile nu mai sunt atat de intunecate si de dureroase dar ziua este tot infricosatoare.
A ramas de doborat monstrul cel mai infricosator, anxietatea. Paznicii lui, depresia si insomnia sunt adormiti. Deocamdata.

