Etichete

,


Pink_solution_by_Tribal_Berry

Pink solution

Facem pasi si mai invatam doua litere. D si E.
D, adica disputam, contestam sau testam valoarea gandurilor negative.
Prin logica?ar fi o solutie daca ar fi arma cea mai puternica. Dar prin logica nu am resusit nimic, nici sa inving frica irationala nici sa gasesc vreun motiv de a ma opri din plans sau din cadere.
Argumente pro si contra?Da, sigur ca le gasesc pe fiecare, doar introspectia nu-mi lipseste, nu? Cred in ele, ma conving ca negrul nu-i asa de negru, sau ca daca este exista totusi in viata si urme de alb si chiar de roz? Viata in dungi sau negru unicrom?
Nu…nu ma convinge de nimic, sau convingerea dureaza pana a 2-a zi dimineata, la propriu.
Testez gandul intr-o situatie reala de viata? Hmm..pai as mai face-o daca as mai fi in stare;daca n-as fi paralizata si de frica si de amorteala. Si apoi..din testari nereusite am ajuns aici, nu?
Sigur, am prezentat toate aceste tehnici ca fiind inutile. Rezultatul nu este chiar zero, chiar si momentele acelea limitate in care iti ridici semnul de intrebare, in care intrezaresti chiar si o mica posibilitate ca lucrurile sa nu fie chiar asa cum le vezi tu, chiar si acelea conteaza. Intr-un fel sparg monotonia, iti arata ca poti gandi altfel, iti aduci aminte ca ai fost altfel si uneori iti dau si putina speranta.

E este noul efect. Din disputare rezulta niste noi ganduri. Si sunt de multe ori mai eficiente decat cele de la care am plecat. Rezulta si emotii si comportamente. Si poate aici este timpul sa fie inlocuit celebrul „trebuie” cu „mi-ar placea”, daca il putem descoperi din noianul de ganduri negative suprapuse. Existenta unei alternative chiar face diferenta in lupta impotriva depresiei. Si nici macar nu trebuie sa credem in ea, pentru inceput este suficient ca am descoperit-o.

