Etichete

, , , ,


 

3d rendered depiction of Stem Cells and a human figure.

Sursa imaginii si alte informatii aici

Încerc din greu să mă adun şi să fac ceva constructiv, pentru sau împotriva amânărilor din fiecare zi, pentru blog, pentru cei câţiva care ajung aici şi deloc pe ultimul loc pentru mine. Parcă lăsatul meu pe mai târziu, cel de de toate zilele şi de mulţi ani s-a transformat într-o încredere prostească, nebazată pe nimic. Las totul pentru că nu mai am acea agitaţie interioară imensă, pentru că privesc timpul de acum ca un moment de relaxare deşi teoretic în trecutul recent tot astfel de timp am avut, pentru că mi se pare i că am căpătat și ceva energie, pentru că am o falsă senzaţie de lipsă de frică şi la fel de falsă senzaţie că voi putea face totul cândva..nedefinit. Las totul poate pentru că nu îmi place acest tot. O lecţie greşită pe care o învăţ la nesfârşit aşa şi tot în gropi mai adânci mă duce.

Şi că să nu rămân chiar în toate privinţele în starea asta de suspensie m-am hotărât în sfârşit să deschid pagină asta, să aştern cuvintele la care înainte mă gândeam dar care când ating tastele îmi dispar din cap. În locul lor sunt doar acestea stângace şi care îşi pierd firul pe alocuri. Concentrarea nu este cea mai bună parte a mea în această perioadă.

Dacă vorbesc de constructiv, pentru mine înseamnă şi căutarea de răspunsuri, de informaţii despre situaţii care mă interesează sau afectează. Chiar dacă foarte multe rămân nepuse în practică. Nu sunt nici pe departe un bun cunoscător al minţii, am citit poate ceva mai mult decât cei care nu se confruntă cu probleme de anxietate şi depresie, găsesc domeniul fascinant şi posibil prin pregătire să pot înţelege ceva mai mult din mecanismele care duc la apariţia comportamentelor. Şi cam atât până acum.

Un posibil răspuns cautat este cel la întrebarea „care este cauza depresiei?”. O ipoteza care mi-a atras atenţia este una ceva mai actuală, şi anume infecţia. Studiul pleacă de la ideea că depresia este asociată frecvent cu inflamaţie şi că simptomele depresiei sunt asemănătoare celor întâlnite în diverse infecţii, chiar şi când comparăm cu o banală răceală. Şi aici putem enumera tot ce ştim, am citit sau am experimentat singuri: lipsa energiei, dificultatea de a te da jos din pat, pierderea interesului faţă de ce se află în jur. S-a dovedit chiar prezenţa în sânge a unor substanţe numite markeri inflamatori care confirmă că organismul nostru reacţionează împotriva a ceva. Întrebarea la care până acum nu există răspuns este ce anume declanşează aceste modificări, ce virus sau bacterie?

O dovadă că această ipoteza ar putea fi plauzibilă, că ar putea reprezenta o cauza printre nenumărate altele este exemplul unui parazit, Toxoplasmă gondii, care în mai multe studii trecute a fost asociat cu niveluri crescute ale acelor markeri inflamatori dar şi cu niveluri crescute ale anticorpilor secretati de organism împotriva lui, niveluri care pare că s-au întâlnit în special în cazul persoanelor cu depresie majoră sau tulburare bipolară.

Mda..ştiu, multă vorbărie ştiinţifică ce nu ajută pe moment la nimic şi face şi textul acesta greu de citit. 🙂 Dar poate că ipoteza poate fi privită de cei care încă se mai îndoiesc şi aşa: ceva este greşit, ceva nu funcţionează bine din diverse motive în organismul meu, nu sunt pur şi simplu „nebun”.

