Etichete

, ,


child_by_fabiiiAtunci când prezentul te face să suferi, când nu reușești să-l trăiești și să te bucuri de el, îți împingi toate visele și speranțele către viitor. Cumva crezi că anii, lumea, experiența, evoluția naturală te vor ajuta. Că ești mic, dar vei fi cândva mare.

Raportez din viitor copilului pe care abia acum am învățat să-l iubesc. Și îl rog să mă ierte, pentru că au trecut doar anii și nu am reușit să cresc și să-l vindec. Abia acum îl privesc cu blândețe și aș vrea să-i alin durerile. Pentru că a fost așa de aspru cu el, pentru că a renunțat la creșterea lui crezând că nu o merită.

Vă imaginați copilul de 12 ani neștiind să răspundă la întrebarea dacă are suflet? Sau privindu-se pe sine atât de critic încât a preferat tăcerea unui răspuns cu „nu”. Atât de trist și neîncrezător era copilul…credea cel mai rău despre el.Și eu l-am pedepsit în continuare, dezicandu-mă de el, renegandu-l. Credeam că eu sunt cea din viitor, nu cea din prezent. Și suportam orice pentru acel viitor, care nu a venit niciodată așa cum și-l imgina copilul.

Aș vrea să l strâng în brațe pentru toate apropierile pe care nu a știut să le simtă atunci. Să i dau curajul pe care l a înnăbușit în teamă. Să l fac să zâmbească, să radă , să se bucure. Cred că i a lipsit asta mai mult decât mie acum. De ce nu a făcut-o atunci nu știu nici acum. De ce era totul atât de întunecat deși cunoștea teoria luminii , iarăși nu am răspuns.

Știu doar că acum suferim amândoi. Durerile trecutului sunt și ale prezentului, suferințele și cicatricile copilului ies la suprafață când le aștept mai puțin. Nu l-am vindecat, nu m-am vindecat.

Pentru prima data simt nevoia să mă întorc cu mulți ani în urmă. Să nu mă mai resping pe mine cea de atunci , să mă accept cu aceeași deschidere pe care o am față de ceilalți. Dacă trecutul doare, prezentul doare, viitorul nu poate fi decât o sumă a durerilor.

Și mi-e dor tare. De vremuri în care nu mă mai pot întoarce, de gusturi și de mirosuri, de aer și mai presus de oameni. Și mi-e plâns că întotdeauna.

