Etichete

,


 

p1010884

Drumuri necunoscute în viteza unui tren starnesc amintiri dintr-un trecut pe care in prezentul de atunci le traiam si le uram. Si cred ca mă uram şi pe mine şi pe toți cei pe care ii consideram răspunzatori pentru inadaptarea mea. Si uram si mai mult sa mi se spună :”o să vezi tu cândva”.

Si acel cândva a venit de ceva timp. A venit cu departarea care în anumite direcții a insemnat apropiere. Am mai scris despre asta. Despre cum se simte departarea şi despre nevoia mea de rădăcini în trecut. Dar parcă niciodată nu am îmbrăcat trecutul îndepartat cu nume de copilărie în aşa haine calde şi usoare, la care sa mă uit cu nostalgie sau să vreau sa le port cu drag în mine.

Nu am trecut la extreme, nu le idealizez, probabil doar le accept puțin mai detaşat. Nu aş mai vrea o sansă, nu aş vrea să-mi retrăiesc copilaria şi nu am găsit nici un moment în care m-aş întoarce pentru a trai o stare sau lipsa alteia. Nu mi-e dor de mine de atunci, e prea posibil ca eu să fi fost întotdeauna ca cea de acum, cu frici prea mari şi gânduri prea multe pentru un copil.

E posibil ca eu cea de atunci să nu fi trăit niciodată in prezent, ca dorința de evadare să-mi fi fost atât de mare incât m-a facut sa trăiesc doar in viitor, iar presiunea şi necesitatea ei să mă fi dus de multe ori, inconştient , către esec. Si totuşi nu aş schimba nimic. Nu aş da ura de atunci pe acceptarea de acum, praful si noroiul străzilor(dacă puteau fi numite asa) pe asfaltul de acum, trezitul din creierii dimenții pentru o oră de somn in plus, inferioritatea permanentă pentru vederea mai larga din prezent, camerele mici si apăsătoare pe spațiul pe care mi-l pot permite acum. Si multe…multe poate prea personale pentru a fi spuse chiar şi in anonimat, multe pe care e posibil să le fi si blocat din prea multă neputință de schimbare.

Cred ca mi-e dor de o intreagă lume care nu mai exista, de iluzia unei veşnicii ,care da, şi in cazul asta, tot la sat s-a născut.  Şi un câmp de floarea soarelui într-o dimineață de vara e de vină. Şi dulceața de vişine cu rol de madlenă.

